Ide už o 56. klientske centrum na Slovensku. Do konca roka by malo byť otvorených v Slovenskej republike ďalších päť centier. „Považujem to za veľký úspech, keďže Prešovský kraj bol naša vlajková loď v rámci našej reformy Efektívna, Spoľahlivá a Otvorená (ESO) štátna správa, pretože hneď v prvý rok, ako sme ohlásili otváranie klientskych centier, najvyšší počet otvorených KC bol práve v Prešovskom kraji," uviedla ministerka vnútra Denisa Saková. Podľa jej ďalších slov ide o jediný kraj, kde v každom okresnom meste takéto pracovisko funguje. Cieľom reformy ESO je zefektívniť výkon štátnej správy a zjednodušiť občanom vybavovanie úradnej agendy. „Dnes v klientskom pracovisku na okresnom si môže občan vybaviť agendu, čo sa týka všeobecnej vnútornej a majetkovej správy, štátneho občianstva, živnostenského podnikania, sú tu tiež cestná doprava, pozemné komunikácie, agenda lesov a pôdy. Ďalej tu máme životné prostredie, presťahovali sme sem aj oddelenie dokladov a, samozrejme, aj služby evidencie vozidiel,“ spresnila D. Saková. Podľa prednostu OÚ vo Vranove nad Topľou Andreja Krišandu je odozva zo strany verejnosti veľmi dobrá. (iH)